ІМ’Я В БЕЗПЕЦІ МОРЕПЛАВСТВА
Олександр Голодницький,
директор
ДП «Дельта-лоцман»:
«Дельта-лоцман» стане справжньою перлиною української економіки!
«Дельта-лоцман» - унікальне в Україні державне підприємство, створене в Миколаєві в 1998 році з метою забезпечення безпеки мореплавства, охорони життя людини на морі відповідно до вимог міжнародних угод і конвенцій та упорядкування структури морських лоцманських служб у Північно-Західній частині Чорного моря.
Лоцман для Миколаєва завжди був фігурою знаковою. Ще в найдавніші часи, коли місто починало будувати свої перші парусні фрегати, - вже тоді неможливо було морякам у цих водах обійтися без проводирів. В народі з давніх-давен лоцмани вважалися поважною і трохи утаємниченою кастою - носіями «таємних знань», які передавалися від покоління до покоління.
Мінялися часи, змінювався й характер лоцманської професії. Сьогодні вона комусь може видатися буденною й рутинною роботою, що ґрунтується на сумі знань та навичок, підказках розумних приладів і навігаційних знаків. Хтось, навпаки, бачить у ній романтичний сплав досвіду і мистецтва, точної науки й інтуїції. Мабуть, є сенс в обох точках зору. Але незмінним залишається протягом століть головне – притаманний професії гіркий і солодкий тягар особистої відповідальності.
Серед великої кількості українських підприємств морської галузі «Дельта-лоцман» також є своєрідним лоцманом – без фахівців «Дельти» жодне судно не зможе пересуватись акваторіями українських портів та судноплавних каналів.
За одинадцять років свого існування ДП «Дельта-лоцман», впевнено і динамічно розвиваючись, стало в Україні одним із провідних підприємств морської транспортної галузі, яке на сучасному професійному і науково-технічному рівні, з використанням новітніх технологій забезпечує лоцманські проводки будь-якої складності в портах України, по Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах (БДЛК і ХМК) та по трасі глибоководного суднового ходу «Дунай – Чорне море» (ГСХ).
Доречі, в 2008 році ДП «Дельта-лоцман» отримало сертифікат Національного органу України з сертифікації (Регістр судноплавства України), який свідчить про відповідність системи управління якістю підприємства вимогам ДСТУ ISO 9001-2001.
Невід’ємною частиною підприємства є мережа регіональних служб регулювання руху суден (РС РРС), яка контролює безпеку судноплавства на всьому Азово-Чорноморському узбережжі України та українській частини річки Дунай. Її фахівці – досвідчені лоцмани-оператори, які регулюють рух суден з спеціальних місць – постів регулювання руху суден (ПРРС) за допомогою комп’ютеризованих систем спостереження та радіолокації.
Всі ПРРС мають повне та дубльоване автономне забезпечення їх життєдіяльності і функціонування, а також оснащені унікальними апаратно-програмними комплексами, основою яких стали власні розробки створеного на підприємстві науково-технічного комплексу, до якого були залучені досвідчені фахівці. На разі ДП «Дельта-лоцман» працює над модернізацією усіх систем та їх інтеграцією в єдину систему, згідно з концепцією VTMIS, що розроблена і реалізується Європейським союзом.
Для виконання своїх прямих обов’язків Державна морська лоцманська служба підприємства забезпечена спеціалізованим флотом – 20-ма лоцманськими катерами та унікальним буксиром льодового класу «Гайдамака» - одним з самих потужних та маневрених у Чорноморсько-Азовському басейні.
Незважаючи на досить велику кількість одиниць лоцманського флоту, підприємство постійно модернізує та оновлює його. Так, в 2008 році було придбано новий сучасний лоцманський катер типу Baltic-180 «Скорий», збудований на естонському заводі по новим європейським стандартам. Судно маневрене, швидке, економічне, високоавтоматизоване та по праву отримало звання флагману лоцманського флоту.
На базі ДП «Дельта-лоцман» працює Галузевий тренажерний центр підготовки та перепідготовки морських лоцманів та лоцманів-операторів, який не має аналогів у морських країнах східної Європи та СНД. Тренажерний центр обладнаний комплексом навігаційного устаткування фірми «Транзас» і складається з чотирьох навігаційних ходових містків, трьох постів служб регулювання руху судів і мультимедійного комп’ютеризованого лоцманського класу. На тренажері імітується реальне плавання з можливістю кругової візуалізації при дії зовнішніх чинників (вітер, хвилі, осадки, тощо) в будь-яких районах і умовах плавання.
Інструктори тренажерного центру мають практичний досвід мореплавання, учбової роботи, пройшли спеціальну інструкторську підготовку в Росії та Голландії.
За дорученням Міністерства транспорту та зв’язку України ДП «Дельта-лоцман» виконує функції замовника робіт з будівництва глибоководного суднового ходу (ГСХ) р.Дунай-Чорне море через гирло Бистре. Цей проект, що отримав назву «Малий Босфор», має за мету відродити великотоннажне судноплавство на українській частини Дунаю по трасі 7-го міжнародного транспортного коридору.
В 2008 році, в рамках реалізації проекту відновлення українського ГСХ, велися роботи з добудови морського підхідного каналу і будівництва огороджуючої дамби.
В грудні 2008р., на морському підхідному каналі була забезпечена прохідна осадка, передбачена І етапом і на разі українські та іноземні судна з осадкою 5,85 м вже мають змогу пройти українським глибоководним судновим ходом через гирло Бистре, сплативши за це значно менші кошти, ніж за прохід румунськими каналами.
У цей же час велись активні роботи з будівництва огороджуючої дамби на гирлі Бистре. Наразі загальна довжина побудованої ділянки дорівнює 2080 м.
«Державне підприємство «Дельта-лоцман» має значний запас міцності, впевнено розвивається і я впевнений, що не за горами той час, коли «Дельта-лоцман» стане справжньою перлиною української економіки!», - наголосив директор підприємства Олександр Голодницький.
Текст: Наталья Тофан
Фото из личного архива героя публикации
|