Всеукраинский общественно-политический журнал
О журнале
Подписка
Рекламодателям
Контакты

Последний номер

Netexchange.ru

Ukrainian banner network

     ІМЕННИЙ ЛІДЕР     

Павло Потомський:
«В мене душа лежить до землі»

Миронівський хлібопродукт – лідер на аграрному ринку країни в галузі птахівництва.
У складі компанії - близько 30 підприємств. Серед них – філія «Перспектив» ПрАТ «Зернопродукт МХП» - лідер серед сільськогосподарських підприємств Івано-Франківської області. Окрім основного виду діяльності підприємства - рослинництва, філія «Перспектив» має потужності зі зберігання, чищення та сушіння більшості сільськогосподарських культур власного врожаю обсягом 25 тис. тонн.
Ми приїхали до міста Городенка Івано-Франківської області, цього історичного Покуття, де з таким зримим успіхом працює директор філії ПрАТ «Зернопродукт МХП» - Потомський Павло Григорович. Перед нами постав енергійний керівник, який не має часу на пусті балачки, а завжди дає конкретні відповіді на поставлені запитання.

ІМЕНА: - Філія «Перспектив» 2007 року увійшла до складу ПрАТ «Зернопродукт МХП». Які зміни за цей час відбулися на Вашому підприємстві?
П.П.: - Головна зміна – це солідне збільшення банку землі. Наприклад, відбулося суттєве збільшення земельного банку підприємства за рахунок викупу корпоративних прав компанії «Агрокультура»: з 13670 га на початок 2015 року до 24 720 га на сьогоднішній день, і ця тенденція триває.
На філії «Перспектив» працюють 320 працівників. Коли починається сезон, ми набираємо сезонних робітників: операторів на зерноочисні машини, на зерносушильний комплекс, додаткових працівників в лабораторію та на вагову, вона у цей період працює в три зміни. Філія «Перспектив» є регіональним лідером із працевлаштування кваліфікованих робітників і молодих фахівців.
ІМЕНА: - За рахунок чого підприємство отримало статус лідера серед сільськогосподарських підприємств Івано-Франківської області?
П.П.: - Ми вирощуємо озиму пшеницю, озимий ячмінь, озимий ріпак, кукурудзу, соняшник, в цьому році в якості експерименту хочемо спробувати на невеликій площі в 5 га озимий горох сербської селекції. Ця культура не поширена в Україні. А коли ми їздили в Сербію, в Інститут Novi Sad і побачили цю культуру, то зрозуміли, що вона має право на життя і в Україні.
В минулому році в структуру посівних площ на 176 га ми також ввели таку культуру як льон олійний. В 2016 році ми вирощували льону в межах 1000 га, який на сьогоднішній день вже зібрано. Урожайність в цьо­му році – 18 ц/га, в минулому році було більше – 22 ц/га. Взагалі, льон не потребує дуже родючих земель, це культура, яка росте і на піску, і на бідних глиняних грунтах. В Україні, на жаль, відсутня переробка льону, тому ця культура продається на експорт до Польщі, Бельгії. Насіння льону використовується як у медицині, так і для виробництва олії. Шрот – після того, як льон видавили - за якістю не гірший за соняшник та сою. Крім того, він використовується в лікувальних цілях у тваринництві. В Україні розповсюджена переробка соняшника, а таких культур, як льон та ріпак – ще ні. Тому на даний час ми торгуємо лише сировиною, при цьому соняшник ми пере­робляємо і на олію, шрот використовуємо на комбікорм для птиці. Вирощування льону ми спробували, це цікаво. Якщо є площі бідних земель, де пшениця не розкриває свій потенціал і не може дати гідний урожай, то за рахунок льону їх можна плідно використовувати. Крім того, на льон непогана ціна: в минулому році ми заробили 550 доларів з га.
З моїм приходом на підприємство відбулася повна сортозаміна по пшениці. Оскільки українська селекція перебуває в повному занепаді, ми зробили ставку на іноземні селекції, віддавши перевагу сортам таких компаній, як: із Німеччини - DSV, LIMAGREIN, KVS, LEMKE, із Франції – RGT, із Сербії – Novi Sad. В цьо­му році на старих землях ми мали врожай озимої пшениці понад 7 тонн з га і 6,8 тонн – озимого ячменю. Озимий ріпак також видав непоганий урожай – 3,5 тонни з гектара. Було би більше, але під час збирання були градові дощі, які частково пошкодили нам 850 га.
До кожної культури підбираємо свою схему живлення та захисту, відповідно до того, на яких ґрунтах вона росте. Вивчаємо картограми, дивимось, які поперед­ники. Кожного року у нас в бюджеті є така стаття – аналіз ґрунту на вміст азоту, фосфору, калію, 12 мікроелементів (марганець, бор, молібден та ін.), на кислотність (pH). Якщо вносити добрива під запланований врожай і не враховувати кислотність ґрунту, то рослини не засвоюють тої кількості добрив і не розкривають свій потенціал. У нас є програма «Меліорація» з розкислення ґрунтів. Кожного року в межах від 3000 до 5000 га вносимо вапнякового борошна, покращуємо структуру ґрунту. Раніше це робилось за рахунок держави. Зараз ми це робимо самі. Недалеко є кар’єр, зразки вапнякового борошна звідти були направлені в Польщу, в міжнародну сертифіковану лабораторію. Його ми зараз використовуємо, завдяки чому коренева система краще засвоює з ґрунту поживні речовини.
Що стосується техніки. В основному, у нас працює техніка німецького виробництва – трактори FENDT-936, та американського – John Deere. Середні трактори – МТЗ 1221, 1523, які розкидають добрива, працюють і на внесенні засобів захисту рослин. Сівалки причепні – в основному іноземного виробництва. Для збору врожаю ми маємо 5 власних комбайнів, крім того, ми додатково наймаємо ще 10 комбайнів на зборі пізніх культур.
ІМЕНА: - Основа успіхів – трудовий колектив. Кому особисто Ви хотіли б подякувати за сумлінну працю?
П.П.: - Нині підприємство має в обробітку майже 25 тис. га землі в шести районах, орендні відносини з 62 селами. Хотів би подякувати всім працівникам земельного відділу, які, не покладаючи рук, сил і здоров’я, працювали над оформленням документів, головному бухгалтеру Ярославу Петровичу Рудику, головному економісту Роману Мирославовичу Кіндрачуку, інженерному, агрономічному відділам, всім працівникам підприємства. Дякую всім робочим і механізаторам, які з розумінням ставляться до справи, в 2016 рік ми зайшли з повністю зораними і засіяними землями, навіть з тими, що тільки надійшли в наш земельний банк і були у незадовільному стані, і з них ми вже зібрали непоганий врожай.
ІМЕНА: - Як Ви оцінюєте експортний потенціал вітчизняного виробника? Що ще треба покращити задля більшої конкурентоспроможності?
П.П.: - Основний експортний продукт нашої компанії – м’ясо птиці. «Перспектив» в основному займається вирощуванням сільськогосподарських культур у якості сировини для виготовлення комбікорму для тої ж птиці, якщо є залишок врожаю, то такі культури як ріпак, частково пшениця й кукурудза, льон олійний ідуть на експорт.
По-перше, щоб продукція відповідала всім стандартам європейського та світового рівня, ми підбираємо сорти таких відомих компаній як, наприклад, Lemke, насіння яких сьогодні дозволяє давати якісні показники. Разом з тим, ми розробляємо схеми захисту і живлення, що також суттєво впливає на якість продукції. Використовуємо засоби захисту, мінеральні добрива тільки тих виробників, які сертифіковані (BASF, Bayer), беремо оригінальну продукцію, яка ретельно перевірена виробником, сертифікована і відповідає всім стандартам і при правильному розрахунку норм внесення не залишає жодних залишків, і тоді наша продукція має відповідну якість і без проблем продається за кордон.
Разом з тим, багато наших спеціалістів, і я в тому числі, відвідуємо провідні компанії, переймаємо їхній досвід, знайомимось з новими й перспективними видами гібридів, які беремо для власного вирощування.
ІМЕНА: - Чи реалізує Ваше підприємство соціальні проекти і які саме?
П.П.: - Оскільки ми – бюджетна організація, то закладаємо в бюджет і цю статтю. Але виходить так, що майже завжди сума перевищує очікування. Люди звертаються з різних питань. Чи то стихія позривала дахи, - треба допомогти, чи ще якісь проблеми. Цього року ми створили відділ по роботі з громадськістю, керівник - Василь Дмитрович Ємчук. В бюджеті закладаємо суму в межах 100 грн. з гектару орендованої землі на благодійність. Ці кошти ми не просто віддаємо в те чи інше село. Ми вивчаємо проблеми цих населених пунктів, потім за зверненням громади виділяємо ці кошти на їхні спецрахунки, і самі ведемо контроль з використання цих коштів за призначенням.
В 2015 році ця сума складала 2,2 млн. грн., в цьому році вже використано 1,7 млн. грн., а загалом планується близько 3 млн. грн.
ІМЕНА: - Чим Ви особисто, як керівник філії «Перспектив» ПрАТ «Зернопродукт МХП», пишаєтесь на своєму підприємстві: ноу-хау, традиції, щось інше?
П.П.: - Пишаюсь тим, що коли були викуплені корпоративні права і я об’їхав усі ці поля, що додались, було трохи моторошно, бо поля стояли в бур’янах, і я не міг уявити, як все це буде підлягати обробітку. Але коли берешся за справу і віддаєшся цьому процесу повністю, то результат приходить сам собою: заїхали, зробили одну операцію, іншу, і вже те поле стало схожим на поле. Підібрали правильну схему боротьби з бур’яном, правильну схему обробки і маємо з першого року високий результат. Мабуть, це головне, чим я пишаюсь. Крім того, за короткий термін ми створили умови праці - найкращі в області. На кожному підприємстві є водопостачання холодне/гаряче, роздягальні, їдальня, взимку працює термогенератор для опалення майстерень, і механізатори можуть у зимовий період підготувати техніку до роботи повноцінно.
ІМЕНА: - Про що Ви мріяли в дитинстві і чи справдилися Ваші мрії?
П.П.: - Сім’я була сільська, всі працювали на землі і дітей (нас троє в батьків) до цього привчали. Тато завжди брав мене з собою на роботу, і бажання працювати біля землі в мене виникло ще тоді. І моя мрія збулась.
Люблю справу, якою займаюсь. В мене душа лежить до землі. Якби мені зараз сказали, що є можливість розпочати життєвий шлях знову, я б нічого не міняв.
ІМЕНА: - Взагалі, в чому Ви бачите сенс життя?
П.П.: - Ми повинні прожити своє життя так, щоб було що передати своїм нащадкам. Свої знання, свій досвід, все потрібно передавати далі. Для цього і сумлінно працюємо.

ІМЕНА - Юрій Мінін
Фото – Людмила Стражник

Після інтерв’ю з керівником ми вирушили до окремих підрозділів, де на власні очі переконалися у сказаному. Ми побачили доглянуті поля, сучасну техніку, працьовитих та відповідальних працівників. Дійсно – модернізація, впровадження інновацій та сучасних технологій у філії «Перспектив» ПрАТ «Зернопродукт МХП» дають відчутний результат і впевненість у тому, що завдяки вертикально інтегрованій бізнес-моделі та відповідальній роботі на місцях МХП отримає відмінний результат.

Обложка журнала №069
Архив предыдущих номеров
2017 год:
01020304
2016 год:
010203040506
2015 год:
0102030405
2014 год:
01020304
2013 год:
0102030405
2012 год:
010203
2011 год:
010203040506
2010 год:
0102030405
2009 год:
010203040506
2008 год:
010203040506
2007 год:
010203040506
2006 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2005 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2004 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06

  Укра?нськ_ 100x100

  Укра?нськ_ 100x100

Наши партнеры






META-Ukraine
Украинский портАл


 

Designed by Vladimir Philippov, 2005