Всеукраинский общественно-политический журнал
О журнале
Концертное агентство
Рекламодателям
Контакты

Последний номер

Netexchange.ru

Ukrainian banner network

            СУЧАСНА ШКОЛА           

Аргументи «за» та «проти» Володимира Зайця

Сучасний напрямок української освіти викликає багато суперечок, а в тім, школі необхідно йти в ногу з часом. Як швидко освітній заклад із багаторічними традиціями може сприймати нові умови, виклики життя й створювати нове, розповідає Володимир Михайлович Заяць, директор Миколаївської загальноосвітньої школи №1 імені Олега Ольжича.

ІМЕНА: - Володимире Михайловичу, які особливі риси притаманні Вашому навчальному закладу?
Володимир Заяць: - Школа за 35 років має свою історію й автентичні традиції: ми єдина школа в Миколаївській області, яка має статус DSD (учні школи мають право отримати німецький мовний диплом вищого ступеня, який дає можливість здобути глибокі знання, всебічно розвивати дітей не лише в мовному контексті, а в розумінні проблем сьогодення через дебати, активні форми навчання). Диплом діє протягом усього життя, і ми вмотивовуємо випускників до навчання за кордоном, очікуючи їх повернення з багажем знань – конкурентоспроможних і підприємливих. Ми горді результативною участю в міжнародному розвиваючому проекті «Молодь дебатує», причому і німецько-, і україномовному, де старшокласники вчаться аналізувати й наводити аргументи «за» і «проти», критично мислити і висловлювати власну точку зору (стартували у 2015 р., коли Валерія Дячук після перемоги в Україні стала півфіналісткою в м.Рига). Я особисто, беручи активну участь у сертифікації й самоосвіті за кордоном, навчаю й своїх колег якісно готувати дітей до дебатів, тим паче, що для них це й справді актуально.

ІМЕНА: - То як би Ви охарактеризували педагогічний колектив Вашої школи?
Володимир Заяць: - Педагогічний колектив - справжні гуманісти, то й не дивно в демократичному спілкуванні з дирекцією! Я працюю в цій школі вже 12 років, спостерігаю за колегами й бачу колосальний потенціал, який грунтується на взаємоповазі і підтримці, креативності і амбітності, конкурентоспроможності і мобільності. Колеги відчувають підтримку і довіру й платять… тією ж монетою. Більшість учителів прагнуть створити ситуацію успіху для своїх учнів, залучаючи їх до світу позакласної діяльності: театральні студії і активності, поїздки по Україні і за кордон, успішні практики співпраці з міжнародними закладами освіти, партнерські заходи з ВНЗ тощо.

ІМЕНА: - До речі, а як складаються відносини з батьками, бо чимало є таких, хто «взбагнети» сприймаютє нове?
Володимир Заяць: - У нас дуже активні й небайдужі батьки, які живуть буднями школи, із якими ми йдемо в одному напрямку – до оновленої школи нового покоління. Адже не секрет, що сьогодні наші учні потребують створення нових умов навчання; якими їм бути? – задумалися ми й запросили батьківських активістів до діалогу, об’єднавши їх із учнями й учителями в мобільні групи. Протягом вечора напрацювали такий багаж ідей, що втілення їх розпочали вже з наступного дня: від установлення бойлерів і облаштування їдальні та туалетних кімнат до створення системи допрофільної роботи з ВНЗ міста. Тож генерування ідей – не лише прерогатива дирекції, а й ініціатива батьківства. Головне – об’єднувати зусилля, бо перед нами спільна мета – найкращі поціновувачі ноу-хау – учні.

ІМЕНА: - Складається враження, що життя школи нудним не назвеш: з дому – за парту, з-за парти – до дому…
Володимир Заяць: - Про активності школи (причому й учнів, і вчителів) можна говорити нескінченно. Ми - школа становлення громадянської ідентичності кожного учня: започатковані Матіюком М.Г. Всеукраїнські молодіжні Ольжичеві читання, міжнародні партнерські проекти (українсько-німецьке, українсько-польське, українсько-румунське, українсько-турецьке), патріотичний мовний літній табір «Патріот» імені М.Мисли тощо. Ми - заклад інновацій і проектів: дієва й авторитетна серед наших батьків і дітей програма «Інтелект України», інклюзивні класи, планшетний клас і т.ін. Ми - плацдарм для педагогічної самореалізації: постійні переможці конкурсів «Учитель року» і «Нове ім’я»…

ІМЕНА: - Які перспективи розвитку школи Ви бачите в найближчому майбутньому?
Володимир Заяць: - Для учнів - створення профілів (у т.ч. спортивних класів, технологічного спільно з ВНЗ), відкриття центрів для підготовки до ЗНО. Розвиток нових можливостей для профілю іноземної філології, а саме: почати вивчати китайську, польську, французьку мови на запит батьків та учнів. Багато перспектив і амбітних планів, котрі здійсняться завдяки потенціалу школи та фундаментальній роботі, яку вже сьогодні можна побачити.

«Імена» - Наталя Тофан
Фото – Олег Білозьоров.

Обложка журнала №080
Архив предыдущих номеров
2019 год:
0102
2018 год:
01020304
2017 год:
0102030405
2016 год:
010203040506
2015 год:
0102030405
2014 год:
01020304
2013 год:
0102030405
2012 год:
010203
2011 год:
010203040506
2010 год:
0102030405
2009 год:
010203040506
2008 год:
010203040506
2007 год:
010203040506
2006 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2005 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2004 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06

  Укра?нськ_ 100x100

  Укра?нськ_ 100x100

Наши партнеры






META-Ukraine
Украинский портАл


 

Designed by Vladimir Philippov, 2005