Всеукраинский общественно-политический журнал
О журнале
Концертное агентство
Рекламодателям
Контакты

Последний номер

      МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ      

Тетяна Шуліченко:
«Ми знаємо, як допомогти мешканцям міста втілити свої ідеї»

Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради був створений у 2017 році на базі управління економіки й інвестицій та управління споживчого ринку. Незважаючи на дуже молодий вік, установа має чимало креативних напрямків розвитку міста. Про реалізацію новітніх програм розповідає директор Департаменту Тетяна Василівна Шуліченко.

ІМЕНА: – Тетяно Василівно, наразі досить жваво обговорюється тема входження Миколаєва до складу відомих туристичних міст України та Європи. Як цьому сприяє Департамент економічного розвитку міської ради?

Тетяна Шуліченко: – Сьогодні одним із нових напрямків роботи Департаменту зокрема є сприяння розвитку туристичної галузі міста. В цього році був створений сектор туризму і вперше прийнята міська програма розвитку туристичної галузі до 2020 року. Взагалі, туризм зараз розглядається як така стратегічна галузь, що дозволяє залучити більшу кількість інвестицій, створити нові робочі місця, а також забезпечити економічне зростання. Ця галузь сприяє створенню п’яти місць за одне місце у порівнянні з іншими галузями виробництва. У зв’язку з цим на підставі аналізу різних даних у нас розроблена програма розвитку туристичної галузі, яка складається з таких основних напрямків: створення смарт-послуг, розвиток самої туристичної індустрії, промоція міста Миколаєва як туристичного міста, дружнього до туриста, а також розробка інноваційних комплексно-туристичних продуктів – нових туристичних маршрутів. І з цією метою був розроблений такий цікавий проєкт, як «Школа екскурсоводів», який на сьогодні реалізується завдяки підтримці іноземних донорів у співпраці з інститутами громадянського суспільства міста, що були в числі розробників програми.

ІМЕНА: – Будь ласка, розкажіть докладніше, що це за «Школа екскурсоводів»?

Тетяна Шуліченко: – Багато хто думає, що це якась установа, що діє на постійній основі. На жаль, це лише проєкт, який передбачає навчання екскурсоводів-гідів. Проєкт «Школа екскурсоводів» – це проведення тренінгів для жінок м. Миколаєва, розроблений ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» спільно з Департаментом та громадською радою з питань розвитку туризму, яка створена при департаменті економічного розвитку Миколаївської міської ради (це такий консультативно-дорадчий орган, що складається з різних інститутів громадянського суспільства). Проєкт реалізується в рамках конкурсу короткострокових гендерних ініціатив за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади, яке підтримало спільну діяльність Асоціації міст України (АМУ) та проєкту міжнародної технічної допомоги «ПРОМІС».
Для участі в цьому проєкті відібрано 20 учасниць, але проєкт викликав досить жвавий інтерес, і в нас сформувався вже резервний список учасниць, бажаючих взяти участь у навчанні. Якщо цей проєкт буде вдалим, то на наступний рік будемо залучати інших іноземних донорів, які нададуть фінансову підтримку на продовження проєкту. Програмою школи екскурсоводів передбачено проведення 27 лекцій-тренінгів та 8 практичних занять.
Наразі ця ініціатива на тій стадії, коли учасниці вже розробляють туристичні маршрути. У нас був цікавий захід – «Networking на катері річкою Південний Буг», який дозволив учасницям познайомитися з туристичним бізнесом міста, туристичним оператором, агенціями, які в подальшому планують працювати з нашими гідами, тому що з’ясувалось: небагато у нашому місті фахових екскурсоводів із відповідними сертифікатами. А всі розуміють, що враження від міста залежить зокрема й від екскурсовода. На networking була можливість ознайомитися з тим як проводити екскурсії на воді, оскільки це особливий вид екскурсій, який потребує більше навичок. І якщо індустріальний туризм також розглядається для Миколаєва як один із перспективних напрямків, то була проведена й оглядова екскурсія на підприємство «Артель», яке виготовляє водні човни, катери, катамарани та інше.
Очікуємо, що в результаті реалізації проєкту будуть створені нові унікальні туристичні маршрути й тури, які в подальшому стануть частиною всіх загальноміських та міжнародних подій нашого міста. Оскільки це гендерна ініціатива, то гендерна складова має бути врахована при розробці маршруту, тобто обов’язковим є посилання на роль жінки в розповіді про об’єкт або подію. Саме ця спрямованість знайшла підтримку в Асоціації міст України.
Отже, це можливість для жінок міста Миколаєва безкоштовно отримати кваліфікацію з ведення екскурсії – досить нового виду діяльності та мати можливість започаткувати власну справу. За підсумками проєкту вони матимуть «пакет екскурсовода», який дозволить їм розпочати власну справу або знайти собі робочє місце.
Бізнес-ідеї, народжені в результаті створення унікальних туристичних маршрутів і турів, у подальшому стануть частиною всіх загальноміських та міжнародних подій нашого міста. Так планується залучати наших екскурсоводів до заходу «Ріверфест» – свято на воді, яке проводиться третій рік поспіль.

ІМЕНА: – У зв’язку з реалізацією цього проєкту які плани Ви складаєте на наступний рік?

Тетяна Шуліченко: – У рамках програми розвитку туристичної галузі ми плануємо створити туристично-інформаційний центр. На сьогодні роз­роблений проєкт рішення міської ради, який погоджуємо з депутатами, бо плануємо це зробити у вигляді комунальної установи, де буде акумульована вся інформація у сфері туризму, здійснюватиметься надання консультативної допомогу туристам у виборі маршруту чи з інших питань. Ця установа також має надавати послуги з екскурсоведення. Такі центри є в Києві, Львові, Вінниці, Харкові, Запоріжжі тощо. Наразі ми готуємо інформацію щодо економічної обґрунтованності функціонування цього центру, тобто, що дасть місту така індустрія, як туризм. Звісно туризм залежить від розвитку інфраструктури, тому одним із завдань центру буде дослідження тих об’єктів, які мають найбільший попит у туристів і запропонування плану дій для їх удосконалення, облаштування відповідної інфраструктури, для того щоб туристам було зручно відвідувати наше місто.

ІМЕНА: – Які ще цікаві програми реалізує Ваш Департамент?

Тетяна Шуліченко: – Ще одна програма, відповідальним виконавцем якої є Департамент економічного розвитку, – це Міська програма «Громадський бюджет міста Миколаєва» на 2017–2020 роки – інструмент залучення мешканців міста до розподілу коштів бюджету на їхні ідеї та розвитку демократичного процесу обговорення громадою напрямів використання бюджетних коштів. Тобто якщо в миколаївця є якась ідея, але немає на реалізацію коштів, він подає аплікаційну форму й оформлений проєкт. Експертна група розглядає його й у разі надання позитивного висновку направляє на загальноміське голосування. Так мешканці нашого міста обирають, який саме проєкт для них є найкращим, який вони хочуть бачити у місті. Перший конкурс відбувся у 2017 році. Ми співпрацювали в цьому напрямку з Фундацією українсько- польської співпраці ПАУСІ, яка також займалася впровадженням такого інструменту як громадський бюджет у Польщі. Три роки тому це був пілотний проєкт і було подано 117 проєктів від мешканців міста, які сформували свої ідеї розвитку міста. Перший рік був досить складним, бо не всі вірили, що це можливо втілити. Проте за результатами голосування містян перемогу здобули 28 проєктів на загальну суму 10,0 млн.грн. З них не вдалося реалізувати лише п’ять, але маємо надію їх утілити в подальшому, зокрема, ряд проєктів уже цього року.
2019 року реалізується 26 проєктів переможців на загальну суму 11,5 млн.грн. Наразі вони майже всі реалізовані. Загальноміське голосування за проєкти громадського бюджету, що будуть реалізовуватись 2020 року, проходило з 4 по 17 вересня 2019 року. За результатами голосування перемогу отримали 30 проєктів на загальну суму 14,4 млн.грн. Проєкти реалізуються головними розпорядниками бюджетних коштів відповідно до повноважень.
Проєкти, що реалізуються в рамках Громадського бюджету, – це і благоустрій територій, і спортивні майданчики, і дитячі майданчики, і дерев’яний пірс біля парку Перемоги, крім цього «розумна зупинка» з літературним сквером біля бібліотеки ім. Кропивницького. Є проєкти фестивального типу, наприклад, два роки поспіль перемогу одержує фестиваль «Рух продовжує молодість». Це фестиваль для осіб поважного віку, і він уже став міжнародним – до нас приїздять із інших країн для участі в ньому. Там декілька аспектів: спортивні змагання, культурні заходи, концерти колективів, які складаються з учасників поважного віку.
Раніше проєкти поділялися на великі й малі, у залежності від вартості проєкту, а цього року впроваджено нову категорію проєктів – соціальні, направлені на осіб із особливими потребами, наприклад облаштування інклюзивних спортивних чи дитячих майданчиків. 2018 року реалізовано такий цікавий проєкт, як «Соловейко з одним крилом», який мав соціальну спрямованість, – вистава за участю дітей з особливими потребами.
У рамках реалізації програми «Громадський бюджет» створена координаційна рада, до складу якої входять депутати, громадські організації та виконавчі органи Миколаївської міської ради. Ми розглядаємо спірні питання, питання загальноміського голосування, бо воно є двох видів: паперове (проходить у департаменті з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради) і електронне, за допомогою Банк-ID або електронного підпису на офіційному сайті громадського бюджету. Цього року проголосувати можна було й у терміналах Приватбанку. Близько 18 тисяч містян беруть участь у голосуванні щорічно.

ІМЕНА: – Які заходи плануєте до Нового року?

Тетяна Шуліченко: – На грудень ми запланували урочисте вручення сертифікатів проєкту «Школи екскурсоводів», під час якого буде презентація розроблених маршрутів, а також захід щодо відзначення авторів –переможців проєктів Громадського бюджету 2019/2020.

ІМЕНА: – Якими будуть Ваші побажання на новий рік?

Тетяна Шуліченко: – Усім бажаю міцного здоров’я, оскільки – це головне, що є в житті кожного, процвітання, добробуту і звичайно миру в нашій країні й у кожному домі. Нехай Новий рік принесе в дім кожного миколаївця затишок та взаєморозуміння.

ІМЕНА – Наталя Тофан
Фото – Олена Мильнікова

 

 


Ukrainian banner network
Обложка журнала №084
Архив предыдущих номеров
2020 год:
0102030405
2019 год:
0102030405
2018 год:
01020304
2017 год:
0102030405
2016 год:
010203040506
2015 год:
0102030405
2014 год:
01020304
2013 год:
0102030405
2012 год:
010203
2011 год:
010203040506
2010 год:
0102030405
2009 год:
010203040506
2008 год:
010203040506
2007 год:
010203040506
2006 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2005 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2004 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06

  Укра?нськ_ 100x100

Смотрите нас на Youtube


  Укра?нськ_ 100x100

Наши партнеры






META-Ukraine
Украинский портАл


 

Designed by Vladimir Philippov, 2005