Всеукраинский общественно-политический журнал
О журнале
Концертное агентство
Рекламодателям
Контакты

Последний номер

              ІМ’Я В ДЕРЖАВНОМУ УПРАВЛІННІ              

Олександр Стаднік:
«Працюємо відкрито, порядно, чесно»

ІМЕНА: – Шановний Олександре Васильовичу! Раді вітати Вас зі святом – Днем Миколаївської області! З якими головними досягненнями, на Ваш погляд, мешканці області підійшли до чергового святкового Дня?
Олександр Стаднік: – Головне досягнення – це мир та спокій на Миколаївщині. Радію з того, що область поступово змінюється на краще. Відновлюється суднобудування, почали ремонтуватися автошляхи, збільшився внутрішній туризм, люди почали відкривати для себе Миколаївщину.

ІМЕНА: – Чи можна сказати, що апарат Миколаївської ОДА – це єдина команда, націлена на результат? За якими критеріями Ви особисто оцінюєте якість роботи своїх підлеглих? І кого хотіли б виділити за особливі досягнення і працелюбність?
Олександр Стаднік: – Одразу після свого призначення я провів зустріч з усіма працівниками апарату облдержадміністрації та структурними підрозділами, а це майже 800 людей. Під час зустрічі звернувся з проханням до кожного, щоб налагодити командну роботу, та зазначив, що, в свою чергу, завжди готовий підставити плече та надати допомогу для вирішення будь-якого питання.
Радий, що мене почули. Тому можу з упевненістю сказати, що Миколаївська ОДА працює як єдиний механізм, як єдина команда на загальний результат.
Кожен працівник адміністрації розуміє всю повноту ситуації і обізнаний у стратегічних цілях, має закріплений за ним ряд завдань і відповідально ставиться до виконання кожного з них.

ІМЕНА: – За всю історію незалежної України Ви – перший голова Миколаївської ОДА, який особисто проїхав найбільш зруйнованими шляхами Миколаївщини і домігся якісного ремонту з подальшим продовженням. Яке саме продовження на нас чекає, і як планується вирішення проблеми вантажівок, які руйнують шляхи та за відсутності відстійників створюють аварійні ситуації?
Олександр Стаднік: – З метою зниження руйнації доріг активізувався процес будівництва об’їзної автомобільної дороги м. Миколаєва, яка з’єднає міжнародні траси з автомобільними дорогами, що ведуть до підприємств морської галузі Корабельного району м. Миколаєва, минаючи Корабельний район.
Задача – вивести потік великовагового транспорту за межі міста Миколаєва.
Це, в свою чергу, дозволить суттєво збільшити можливості перевалки вантажів, оптимізувати завантаженість автотранспортної мережі Корабельного району і міста в цілому.
На цей час за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту й утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Миколаївської області, для оперативного виконання робіт укладено чотири договори з виготовлення проектно-кошторисної документації з капітального ремонту чотирьох ділянок зазначених автомобільних доріг загального користування місцевого значення. Наразі ми маємо два завершених проекти, які пройшли державну експертизу. Робота в даному напрямі триває.
Також з метою посилення контролю за рухом великовантажного автотранспорту Службою автомобільних доріг у Миколаївській області в поточному році передбачено влаштування елементів системи моніторингу за станом доріг та умовами руху на автомобільних дорогах державного значення.
Окремо хочу зазначити, що наразі Службою автомобільних доріг у Миколаївській області спільно з управлінням інфраструктури облдержадміністрації проводиться робота щодо відновлення існуючих та облаштування нових майданчиків для зважування великовантажного автотранспорту. Спільно з підприємствами морегосподарського комплексу проводиться робота по визначенню та облаштуванню нових місць для відстою великовантажного автотранспорту.

ІМЕНА: – Які проблеми зараз найбільше хвилюють Вас як голову Миколаївської ОДА і які подальші шляхи розвитку області Вам бачаться?
Олександр Стаднік: – Моєю пріоритетною метою є зростання добробуту населення.
Жителі Миколаївщини по­винні мати можливість отримувати медичні послуги європейського рівня, належну соціальну захищеність, їх діти мають навчатися у сучасних школах та дитячих садках, пересуватися безпечними автошляхами. Я хочу, щоб кожен житель нашої області мав роботу та гідний заробіток, а наші підприємства стабільно працювали.
Щодо медичних послуг, то зараз працюємо над оновленням медичного обладнання, ремонтом закладів охорони здоров’я, будуємо у сільській місцевості амбулаторії, проводимо капітальний ремонт у приймальних відділеннях наших опорних лікарень (у містах Первомайськ і Вознесенськ, Миколаївська міська лікарня швидкої медичної допомоги, обласна клінічна лікарня, Баштанська районна лікарня, Миколаївська міська лікарня № 3).
Реалізуються ще безліч напрямів та заходів, спрямованих на соціальний захист населення в рамках обласної програми «Турбота».
Важливими є і питання створення умов для забезпечення жителів області якісними послугами освіти, розвитку фізкультури та спорту, культурного дозвілля. Для цього планується здійснення будівництва нових та реконструкції існуючих освітніх, спортивних та культурних закладів, у тому числі відповідно до програми Президента України «Велике будівництво» (реконструкція музейного комплексу «Старофлотські казарми», будівництво спортивного комплексу Миколаївської обласної школи вищої спортивної майстерності, будівництво дитячого садка у мкр «Північний» м. Миколаєва та ін.).
Щодо перебування дітей у загальноосвітніх та дошкільних закладах, то впевнений, що вам відомо про те, як наразі реалізується програма «Нова Українська школа». Освітні заклади отримують нове обладнання, комп’ютери, шкільні автобуси, набувають яскравого вигляду та сучасного європейського рівня.
Дороги. З урахуванням стану миколаївських доріг хотілося би якнайшвидше повністю відремонтувати усі ділянки. Але, на жаль, неможливо за рік зробити те, що роками не робилося.
Одразу після призначення почав працювати над вирішенням цього питання. Був проведений аудит стану доріг та визначені найбільш проблемні ділянки. У результаті в цьому році, завдяки підтримці Президента України, маємо рекордну за всі часи суму коштів на ремонт доріг – 5 млрд грн. Наразі я особисто тримаю на контролі та постійно інспектую хід будівництва автомобільної дороги Н-14 «Миколаїв – Кропивницький».
Для розвантаження доріг Миколаєва за моєю ініціативою створено робочу групу для реалізації проєкту капітального ремонту автомобільної дороги, що проходить по території Вітовського району та частково по території міста Миколаєва до підприємств морегосподарського комплексу Корабельного району.
Що стосується розвитку економіки області, то наразі є проєкт Стратегії розвитку Миколаївської області на період до 2027 року, якою визначено чотири пріоритети розвитку, а саме: стійке економічне зростання багатогалузевої економіки; висока якість життя людини; збереження та розвиток територій; конкурентоспроможна економіка на основі інноваційного розвитку, зокрема у сферах смарт-спеціалізації.
Ці пріоритети будуть впроваджені завдяки реалізації проєктів, направлених на розвиток інфраструктури (будівництво і реконструкція доріг, будівництво мосту через р. Південний Буг, модернізація Миколаївського міжнародного аеропорту, розширення портової інфраструктури); сільськогосподарського виробництва та переробки (реконструкція системи зрошення, будівництво та реконструкція тваринницьких, птахівничих комплексів та ін.); розвиток Южноукраїнського енергокомплексу та альтернативної енергетики.
Також важливим для області є відродження суднобудування, в першу чергу за рахунок виконання державного оборонного замовлення; створення та розбудова індустріальних парків, у тому числі Індустріального парку «Енергія»; розширення туристичної та курортно-рекреаційної інфраструктури, зокрема створення курорту «Коблеве».

ІМЕНА: – У серпні в нашій області з робочим візитом перебував Президент України Володимир Зеленський. Він пообіцяв, що на Миколаївщину очікує майже ренесанс. Які саме об’єкти плануються до реалізації в рамках проєкту «Велике будівництво»?
Олександр Стаднік: – «Велике будівництво» – це проєкт, який стартував по всій Україні завдяки ініціативі Президента України. Він направлений на забезпечення комфортних умов перебування дітей у школах та дошкільних навчальних закладах, створення умов для активного заняття спортом, будівництва доріг. Ключовими проєктами, що реалізуються, є: реконструкція системи опалення та термосанація будівлі Снігурівської ЗОШ, капітальний ремонт будівлі дошкільного навчального закладу № 72, капітальний ремонт будівлі дошкільного навчального закладу № 87, капітальний ремонт спортивного майданчика загальноосвітньої школи № 61 у місті Миколаєві та ряд інших проєктів.
Також у рамках програми «Велике будівництво» у цьому році передбачено оновлення майже 200 км доріг державного та місцевого значення.
Здійснюються ремонтні роботи на автошляхах державного значення Н-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв та Н-11 Дніпро – Миколаїв (через м. Кривий Ріг).
Окрім ремонтних робіт на дорогах державного значення, виконується поточний середній ремонт на автодорогах місцевого значення Маринівка – Щасливка (окремими ділянками), Новий Буг – Вільне Запоріжжя (окремими ділянками) та Братське – Вознесенськ.
Крім того, заплановано проведення капітального ремонту доріг місцевого значення: Баштанка – Березнегувате (Одеса – Новоазовськ) – Лимани – Вікторівка, Криве Озеро – Велика Мечетня – Кінецьпіль, Нова Одеса – Сухий Єланець (Олександрівка – Миколаїв). Також проведення капітального ремонту на окремих ділянках Баштанка – Березнегувате.

ІМЕНА: – Коронавірусна проблема поки що нікуди не зникла і продовжує бути важким тягарем для української економіки. Які саме заходи вживає Миколаївська облдерж­адміністрація для підтримки економіки області в настільки несприятливих умовах, аби не скорочувались робочі місця і люди мали якийсь заробіток?
Олександр Стаднік: – Розроблено і затверджено План заходів з мінімізації негативних економічно-соціальних наслідків від епідемії коронавірусу COVID-19 та відновлення економіки Миколаївської області, з урахуванням всіх особливостей регіону.
З початку карантину надана допомога майже 600 роботодавцям для виплати 2/3 зарплати своїм працівникам через вимушене припинення або скорочення діяльності підприємств на період карантину. Також допомогою по частковому безробіттю скористалися більше ніж 6,5 тисяч фізичних осіб-підприємців без найманої праці і таким чином залишились діючими.
За нашого сприяння було відновлено фінансування державного оборонного замовлення на ДП «Миколаївський авіаремонтний завод «НАРП». Завдяки цьому вдалося не допустити скорочення працівників підприємства та забезпечити їх заробітною платою.
Облдержадміністрація сприяє реалізації в області програми «Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробника» для погашення заборгованості та відшкодування вартості агротехніки, придбаної у 2019–2020 роках.
В області діє Програма розвитку малого і середнього підприємництва у Миколаївській області. Головною метою Програми є часткове відшкодування відсоткових ставок за кредитами, що надаються державними та комерційними банками на реалізацію проєктів суб’єктам малого і середнього підприємництва для створення нових робочих місць. В області діє мережа дистанційно-консультаційних центрів для малого та середнього бізнесу.
Наразі Миколаївський обласний центр зайнятості реалізує Програму допомоги по частковому безробіттю, яка допомогла зберегти майже 10 тисяч робочих місць.

ІМЕНА: – Миколаївщина – аграрний край. Що найважливіше за все було зроблено для сільського господарства Миколаївської області в умовах жорсткої посухи та несприятливих цінових умов для аграріїв?
Олександр Стаднік: – Погодно-кліматичні умови та засуха цього року дійсно, на жаль,
не сприяли отриманню аграріями запланованих врожаїв.
Ми розуміємо, що це позначилося на їхньому фінансовому стані і в подальшому негативно вплине на податкові надходження, обсяг орендної плати.
Враховуючи думку аграріїв та наші пропозиції, за підтримки народних депутатів нашої області, до яких ми звернулися, восени очікується внесення змін до Податкового кодексу України в частині відшкодування податку на додану вартість та оподаткування аграріїв загалом. Це дасть можливість при списанні загиб­лих посівів залишити в розпорядженні сільгосппідприємства податковий кредит та використати його при реалізації майбутнього врожаю, що буде додатковою підтримкою аграрного сектору.
До речі, для упередження в майбутньому виникнення складних ситуацій в аграрній галузі внаслідок стихійних лих вже з наступного року планується надання державної підтримки аграріям у частині відшкодування страхової премії при страхуванні
сільськогосподарських культур.
Також напрацьовуються зміни до Податкового кодексу України в оподаткуванні аграріїв.
Слід зазначити, що в Державному бюджеті України закладені певні кошти для надання державної підтримки розвитку АПК, в першу чергу – це урядова програма «5-7-9». Суб’єкти підприємництва, які здійснюють діяльність в аграрній галузі, мають реальну можливість у рамках програми отримати кредити з нульовою ставкою.
Також діє програма здешевлення вартості банківських кредитів, де відшкодовується 1,5 облікової ставки Національного банку України, наразі це 9%. До речі, саме ми першими порушили перед Мінекономіки питання щодо зняття обмежень у частині отримання компенсаційних коштів великими підприємствами, оскільки від початку перевага надавалася виключно малим суб’єктам господарювання агропромислового комплексу, річний дохід яких не перевищував 20 млн грн. Тепер всі аграрії без винятку можуть скористатися такою фінансовою підтримкою.
Варто зазначити, що за січень – липень поточного року 128 підприємств області вже отримали відшкодування вартості відсоткової ставки в обсязі 10,8 млн грн. І ця програма триває.
Також найбільш доступною та популярною серед аграріїв є програма відшкодування вартості сільськогосподарської техніки вітчизняного виробництва. Так, на сьогодні, з урахуванням виплати заборгованості за жовтень-листопад минулого року, 42,1 млн грн спрямовано 380 сільгосппідприємствам області на здешевлення вартості придбаної сільгосптехніки. Це вперше, коли з бюджету поточного року здійснюють минулорічні виплати.
До того ж діє ряд програм, фінансування яких передбачається з жовтня, зокрема це підтримка галузей садівництва і виноградарства, підтримка тваринництва та розвитку фермерських господарств, скориставшись якими,
агровиробники матимуть змогу покращити своє фінансове становище.
Розуміючи, що деякі господарства втратили майже весь врожай та мають труднощі в забезпеченні матеріальними ресурсами, є можливість звертатися до Державного резервного насіннєвого фонду та отримати насіння для проведення посіву озимих культур. Один з механізмів попередньої оплати 30% вартості насіння з його доставкою, решта – вже після отримання врожаю.
Тож у разі виникнення в аграріїв проблемних питань я готовий до відкритого діалогу і допомоги в межах чинного законодавства.

ІМЕНА: – Якби у Вас була можливість попросити у Президента щось одне, в чому
він не відмовив би, що б Ви попросили для Миколаївської області?

Олександр Стаднік: – Підтримку соціально-економічного розвитку Миколаївської області.

ІМЕНА: – До чиїх порад Ви найбільше дослухаєтесь, яка Ваша найулюбленіша фраза, афоризм?
Олександр Стаднік: – Я черпаю мудрість та наснагу від зустрічей з громадою, яка своїми настановами та виваженими рішеннями скеровує мою роботу в потрібне русло. За фаховими порадами, звичайно ж, звертаюся до фахівця. Я завжди раджуся з людьми, яких поважаю, яким довіряю. І, звичайно, найціннішими для мене є настанови, які давали батьки протягом життя.
«Ми – це більше, ніж я і ти».

ІМЕНА: – Ваші побажання читачам нашого журналу з нагоди Дня Миколаївської області.
Олександр Стаднік: – Хочу побажати працівникам редакції журналу «Імена», а також читачам міцного здоров’я, успіхів у всіх починаннях, невпинного руху вперед та бадьорості духу. Хай всі ваші плани легко втілюються у життя, а все найважливіше збережеться на довгі роки. 

ІМЕНА – Юрій Мінін
Фото з особистого архіву героя публікації

Дякуємо прес-службі Миколаївської ОДА за допомогу у підготовці даної публікації


 


Ukrainian banner network
Обложка журнала №089
Архив предыдущих номеров
2020 год:
0102030405
2019 год:
0102030405
2018 год:
01020304
2017 год:
0102030405
2016 год:
010203040506
2015 год:
0102030405
2014 год:
01020304
2013 год:
0102030405
2012 год:
010203
2011 год:
010203040506
2010 год:
0102030405
2009 год:
010203040506
2008 год:
010203040506
2007 год:
010203040506
2006 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2005 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2004 год:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06

  Укра?нськ_ 100x100

Смотрите нас на Youtube


  Укра?нськ_ 100x100

Наши партнеры






META-Ukraine
Украинский портАл


 

Designed by Vladimir Philippov, 2005