Всеукраїнський громадсько-політичний журнал
Про журнал
Концертна агенція
Рекламодавцям
Контакти

Останній номер

              ІМ’Я В ОСВІТІ              

Діна Зінченко:
«Найважливіше в педагогічній діяльності – це гармонія
у стосунках з дітьми, їх батьками та колегами, постійний творчий пошук та самовдосконалення»

Миколаївська загальноосвітня школа I-III ступенів №3 45 років яскраво сяє на освітньому небосхилі нашого міста. Протягом цих років зі стін рідної школи у дорослий світ пішли 6000 випускників. Школа – постійний учасник всеукраїнських міжнародних освітніх експериментів і проєктів.
Починаючи з 2007 року школа № 3 – майданчик для проведення ЗНО випускників шкіл міста.



ІМЕНА: – Діна Єгорівна, яка Ваша школа? Що в ній цікавого, на що Ви, як керівник, звертаєте увагу для того, щоб шкільний колектив був єдиною командою?
Діна Зінченко: – Майже все моє професійне життя – це моя рідна третя школа. Я прийшла до неї в 1980 році викладати хімію і залишилася тут на довгі роки.
Я надзвичайно закохана в свою професію педагога, наставника, менеджера, адже вона дивовижно поєднує в собі молодість душі й мудрість слова, щоденну нелегку працю та свято перемоги, творчість й ініціативність, постійне прагнення до інновацій. Найвищою нагородою моєї щоденної сумлінної праці, безумовно є визнання та повага в словах випускників та їх батьків, колег: «Моя школа – найкраща!», бо людське життя завжди оцінюється не за намірами, а за наслідками власної діяльності.
Директор має володіти мистецтвом керівництва так, щоб вчителів об’єднували єдині переконання, а індивідуальна творчість текла невичерпним джерелом в єдиний потік колективної майстерності та турботи за знання учнів.
Коли до нас на роботу приходить новий вчитель я вже на співбесіді бачу, як ця людина ставиться до інших людей – до дорослих, до дітей. Я відчуваю, чи буде вона враховувати інтереси тих, з ким буде працювати, кого буде вчити. Адже не кожен фахівець, той, що на відмінно знає свій предмет, може бути вчителем, педагогом. Скажу відверто, для мене в пріоритеті – людяність. Учитель, передусім, повинен буди людяним, співчуваючим. Це не відміняє, безумовно, досконалого знання предмету. Але професіоналізм напрацювати можна. А от людяність – це вроджена якість.
Педагогічний склад нашого закладу освіти стабільний завдяки своїй злагодженості та одностайності у вирішенні нагальних освітніх завдань. Якщо вже до нас вчителі приходять, то залишаються надовго, зростають і розвиваються, як професіонали. Надзвичайно приємно, що в нашій школі є чотири педагогічних династії, успішно працюють різні покоління вчителів, передаючи естафету турботи, креативності та натхнення.
Чим ми пишаємося? Перед усім – нашими дітьми. Вони дуже різні, талановиті, яскраві. Наші діти – переможці Всеукраїнських олімпіад з різних дисциплін, призові місця отримують учні третьої школи на обласних та міських змаганнях, більше тридцяти дітей наразі вступили до Малої Академії наук, наші діти є учнями міської очно–дистанційної школи для обдарованих дітей «Надія». За результатами ЗНО наша школа стабільно входить до першої десятки кращих шкіл міста. Велика кількість наших випускників вступає до вищих навчальних закладів Миколаєва, Одеси, Києва, в закордонні виші.
Освіти немає без вчителя, з іменем якого, я переконана, завжди повинні крокувати професійна витонченість та беззаперечний талант. Педагоги школи, яких я дуже поважаю, особистості – нестандартно та креативно мислячі, творчі професіонали. Мої колеги беруть участь і перемагають в багатьох професійних конкурсах, є переможці в конкурсі «Нове ім’я» і «Вчитель року»  – Наталя Супрунчук, зарубіжна література, Ольга Федорова, фізика/математика, Галина Мясоєд, початкова школа, Людмила Прохоренко, математика, Ірина Довгань, обслуговуюча праця. Експериментальні майданчики в початковій школі очолюють талановиті вчителі: Оксана Дорошенко, Лариса Башкова та Ірина Григор’єва.
Для успішного вирішення науково-методичних питань в школі організована колективна та індивідуальна робота педагогів. Її очолюють висококласні спеціалісти – заступники директора з навчально-виховної роботи Ірина Мішукова і Ольга Сабат, з виховної роботи – Наталя Кушнарьова, яка ще й є нашою випускницею, практичний психолог Євгенія Курченко. Вся команда заступників має в трудових книжках один-єдиний запис – Миколаївська ЗОШ № 3. Я впевнена, що так це і залишиться, адже ми дуже цінуємо своїх колег.
Ми перші запровадили у себе сертифікацію педагогічних працівників відповідно до професійного стандарту. Колеги успішно працюють, в тому числі і з обдарованими учнями, готуючи їх до перемог в олімпіадах, конкурсах, змаганнях. Ми працюємо над тим, щоб створити шкільне наукове об’єднання.
ІМЕНА: – Зараз в Україні триває освітня реформа. Які зміни відбудуться з Вашою школою?
Діна Зінченко: – Поки що ми обираємо форму, за якою будемо функціонувати надалі. Але для всього спочатку повинна бути створена база, на якій вже будуватиметься нове. Але ми готові змінюватись.
ІМЕНА: – Як Ви вважаєте, школа повинна лише давати знання чи ще й виховувати разом з родиною?
Діна Зінченко: – Не можна відокремити родину від дитини – це храм дитинства та юності. І батьки наших учнів знають, що педагогічний колектив завжди готовий подарувати кожній дитині неповторні щасливі дні, затишок, розраду і тепло, адже колеги йдуть до них з відкритим серцем, добрими на­мірами, як головні світочі життя вихованця.
ІМЕНА: – В минулому навчальному році через пандемію коронавірусу та карантинні заходи багато часу навчалися дистанційно. Чи складно було налаштуватись на такий учбовий процес?
Діна Зінченко: – Ми, наш колектив, виявилися далекоглядними. Вчитель інформатики ще задовго до початку пандемії запропонував вчителям опанувати прикладну програму Google Classroom. І коли ми стикнулися з необхідністю перейти на дистанційне навчання, наші вчителі були до цього підготовлені.
ІМЕНА: – Що Вас надихає на працю?
Діна Зінченко: – Мені небайдуже все, що відбувається в школі, в моєму колективі, з моїми учнями, з моїми дітьми. Кожен день всі вони дають мені зрозуміти, що я потрібна, що те, що я роблю, кажу, як я спілкуюся – важливо для них. Вони відчувають, що вони важливі для мене, а я, що важлива для них.
ІМЕНА: – Що зроблено за роки роботи і що ще хочеться встигнути зробити?
Діна Зінченко: – Школа – живий організм. Кожний період її існування, роботи – це ріст, розвиток, зміни. Зміни в професійній роботі – з’являються нові методи, нові підходи, нові розробки. До свого 45-річчя ми підійшли гідно. У нас є свій власний досвід, свої успішні методи роботи, достойні успіхи наших учнів, випускників і педагогів. Наша школа багата традиціями, які продовжують жити в сьогоденні. Серед них творчі заходи і родинні свята, які згуртовують учнівсько-батьківський та педагогічний колективи.
А надалі… Я дуже хочу, щоб наша школа жила повноцінним життям, а кожному в ній було комфортно і затишно, щоб панували тут взаємоповага і взаємна підтримка, щоб дітям було цікаво навчатися, а педагогам працювати. Щоб кожен з нас із задоволенням йшов до школи і повертався додому. Адже для нас школа – це не просто робота. Школа – наше життя – яскраве, насичене, справжнє!

ІМЕНА – Катерина Трегубова
Фото – з особистого архіву

 

 


Ukrainian banner network
Обкладинка журналу №092
Архів попередніх номерів

2021 рік:
01
2020 рік:
01020304050607
2019 рік:
0102030405
2018 рік:
01020304
2017 рік:
0102030405
2016 рік:
010203040506
2015 рік:
0102030405
2014 рік:
01020304
2013 рік:
0102030405
2012 рік:
010203
2011 рік:
010203040506
2010 рік:
0102030405
2009 рік:
010203040506
2008 рік:
010203040506
2007 рік:
010203040506
2006 рік:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2005 рік:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2004 рік:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06

  Українська банерна 100x100

Дивіться нас на Youtube



Наші партнери

 

Designed by Vladimir Philippov, 2005