Всеукраїнський громадсько-політичний журнал
Про журнал
Концертна агенція
Рекламодавцям
Контакти

Останній номер

              ІМЕННИЙ ДОСВІД              

Досвід достойний наслідування

Пошуки «золотого зерна» у сучасній українській освіті тривають вже кілька десятиліть, та однозначної відповіді на питання: якою має бути школа – не існує. Нові реалії, викликані пандемією, змушують мінятися і школу, і вчителів, і сам навчальний процес, а ще не додає оптимізму безжальна статистика, за даними якої, за роки навчання українських школярів з 1-го по 9-й клас зростає кількість захворювань на: 40% – органів травлення, 70% – нервової системи, 30% – серцево-судинної системи. Тому, мабуть, саме час звернути увагу на школи-інтернати санаторного типу.

Миколаївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів №7 була заснована у 1961 році як дитячий будинок. Тут знаходились діти з неблагополучних сімей, діти-сиріти. Пізніше заклад був трансформований у санаторну школу для дітей з серцево-судинними захворюваннями. Останнє десятиріччя заклад очолює Галина Олександрівна Макарова. До речі, весь її педагогічний стаж повністю пов’язаний з цією школою, бо ще в 1992 році вона студенткою прийшла сюди практикуватися. Виходячи з власного досвіду, Галина Олександрівна впевнена, що саме санаторні школи є альтернативою застарілій системі:
– Вже багато років наші діти отримують якісні знання, виховання, лікування та утримування в тих умовах, які дають можливість дітям реабілітуватись після операцій, після довготривалих хвороб, пов’язаних з серцево-судинним захворюванням. У нас великий контингент персоналу – близько 200 осіб. Це педагоги-вчителі, вихователі. Діти тут мають такий комплекс послуг, який бажано щоб мали всі учні в Україні, тому що у нас п’ятиразове харчування, і після уроків діти не залишаються на самоті. З ними працюють вихователі з різних напрямків: патріотичне виховання, національне, розвиток інтелекту та звичайно гуртки. Ця кількість послуг дає дітям можливість гармонійно розвиватися та й ще бути під наглядом лікарів, тому що медичний блок у нас передбачає серйозну реабілітацію. Лікарі-кардіологи відслідковують усі певні нюанси. Також присутнє протирецидивне лікування, є фізіотерапевтичні кабінети, фітобар, кисневі коктейлі. Весь цей комплекс послуг дає можливість дитині і навчатися, і лікуватися.
Правильно організоване навчання має бути корисним для сучасного покоління школярів, тому тут завжди йдуть шляхом модернізації й вдосконалення, як кабінетів гуманітарного напрямку, так і точних наук. У минулому році школа отримала від держави повну комплектацію кабінетів хімії та фізики з сучасними інтерактивними дошками, проекторами – всім, що дає можливість дитині швидко отримати інформацію в якомога більш розгорнутому варіанті. Також нещодавно з’явилася і смарт-лабораторія, яка дає дітям можливість працювати з 3D-ручками й моделювати.
Проте, не тільки сучасним обладнанням може хвалитися заклад, а й працьовитими і талановитими вчителями, які вміють навчити і пояснити потрібність знань. Імідж школи санаторного типу ще на одну сходинку підняла учитель української мови та літератури Олена Анатоліївна Верстун, коли прийняла участь у Всеукраїнському конкурсі «Вчитель року» та посіла третє призове місце у своїй номінації. За оцінкою вчителя, самим незвичним була відсутність дітей, адже конкурс проходив онлайн і контакт налагоджувати доводилось з віртуальними дітьми, і це було стресово, але у той же час і цікаво. І, за словами Олени Анатоліївни, такі випробування у нестандартній ситуації, підвищують самооцінку, бо вчитель сьогодні повинен бути дуже гнучким, адаптуватися під будь-яку систему для того, щоб дати урок, виконати програму, закласти базу і знань, і моралі. На думку вчителя, доцільність проведення таких змагань серед педагогів стимулює до самовдосконалювання, вивчення новітніх технологій, опанування техніки:
– Учні тебе слухають, коли ти володієш тим сучасним, що вони знають майже з народження, вони не дивляться на тебе, як на динозавра, а сприймають як сучасну людину. І це теж впливає на їхній рівень заохочення, у них виникає бажання творити, вони загоряються новими ідеями. Ось таким чином працюємо, залучаємо новітні технології, досліджуємо, впроваджуємо щось нове. Звичайно враховуємо, що сучасні діти – це вже не те покоління, що було десять років тому. Це візуали, яким потрібна динаміка.
За переконанням директора школи-інтернату, дослідникам-науковцям у Києві треба частіше звертати увагу на досвід рідних педагогів, а не впроваджувати чужі ідеї, адже давно помічено, що та система, яка існує в санаторному інтернаті №7 і є напрямком для придбання навичок та компетенцій, практичного застосування та власного досвіду, на яких наголошують у новій українській школі:
– Ми йдемо напрацьованими шляхами і маємо добрі результати. Зроблено немало, але хочеться більшого. Зараз що важливо – соціалізація дитини, а комплекс шкіл нашої системи чудово надає таку можливість. Наші діти не лякаються дорослого світу, у них є багаж знань, та ще й плюс поліпшене здоров’я. Той об’єм послуг, який ми надаємо, жодна школа не спроможна дати.

«Імена» – Наталя Тофан

 

 


Ukrainian banner network
Обкладинка журналу №092
Архів попередніх номерів

2021 рік:
01
2020 рік:
01020304050607
2019 рік:
0102030405
2018 рік:
01020304
2017 рік:
0102030405
2016 рік:
010203040506
2015 рік:
0102030405
2014 рік:
01020304
2013 рік:
0102030405
2012 рік:
010203
2011 рік:
010203040506
2010 рік:
0102030405
2009 рік:
010203040506
2008 рік:
010203040506
2007 рік:
010203040506
2006 рік:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2005 рік:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06
2004 рік:
01 02 • 03 • 04 • 05 • 06

  Українська банерна 100x100

Дивіться нас на Youtube



Наші партнери

 

Designed by Vladimir Philippov, 2005